2011. június 17., péntek

Szénhidrátstop

Major Józsinál olvastam először a szénhidrátstopról talán tavaly októberben a VB előtt. Már akkor érdekesnek találtam a dolgot és mostanra elhatároztam, hogy be is fogom vetni az idei Ironman előtt. Arról van szó ugye, hogy a verseny előtti kb. 6 nappal megvonsz magadtól minden szénhidrátot. Csak húst eszel és zöldségeket. Persze az ilyenkor szokásos csökkentett edzések mennek, így a testedből az összes szénhidrát elfogy, állítólag ez elég kemény dió. Ezt csinálod 3-4 napig. Az utolsó 2 napban viszont megfordul a dolog és szinte csak szénhidrátot eszel, megpróbálod a lehető legtöbbet bevinni, mert ezt, az ilyenkor bevitt mennyiséget sokkal könnyebben tudja majd a szervezeted hasznosítani, amikor szükség lesz rá. Szükség pedig lesz rá.

Ha valakinek van tapasztalata, szívesen fogadom.

7 megjegyzés:

  1. Tavaly vasárnaptól szerdáig figyeltem a fokozott hús és zöldségbevitelre (mondjuk nem 100%-ban csak ezt ettem, de radikálisan változott az étrendem ennek megfelelően), csütörtök-péntek pedig a fentiek jegyében telt el - többek között Veled is ettem egy finom gyékényesi tésztát:) Nem tudom, mit számított, de a gyomrom és az energiaellátás folyamatosan jól működött.

    VálaszTörlés
  2. Azt ajánlom, hogy próbáld ki a veseny elött pár héttel, mert elsö alkalommal hasmenést okozhat. Nekem 2000-ben ezen ment el a bécsi marathonom. A tervezett 3:05-3:10 helyett, csak 3:28-at sikerült futnom, majdnem barna gatyában:-)
    A két nap feltöltés kevés, 3 nap az ideális.
    Tehát: vasárnap, hétfö, kedd: megvonás,
    szerda, csütörtök, péntek: feltöltés. Ha a radikális változatát csinálod, akkor ne egyél zöldséget se. Hús, tojás, tej,
    Én szombaton pihentem, vasárnap délután futottam 10km-t aerob2-ben, hétfön tekertem egy, másfél órát, és kedden csináltam, egy úgynevezett májürítö futást: 4-5km magas pulzussal (évekkel ezelött, mikor még egészséges voltam, a jelenlegi kevés edzés mellet ez már nem sokat érne, ezért nem kinzom magam:-)).
    Ezt a módszert különben Saltin-diétának hívják.
    Dr. Saltin egy svéd orvos találta ki.

    VálaszTörlés
  3. IronSün: Az űrítős napokban nem volt eléhezésed a rövid edzéseken?

    Pudingman: Előtte szeretném kipróbáln. Ha bírom, akkor szerintem ezt a három napot egy az egyben így fogom csinálni, ezekkel az edzésekkel.
    nem tudom mit használ, lehet, hogy semmit sem és az én szintemen, de ki tudja. Egy próbát megér.

    VálaszTörlés
  4. Kropkó is írja, de nála úgy emlékszem a megvonás rész hosszabb. Pudingman kösz a részleteket!

    VálaszTörlés
  5. Ivan Grasso: Kropkó 5 - 2 napot mond.
    Te tervezel valami hasonlót?

    VálaszTörlés
  6. 2-3 napot talán kibírok, úgyhogy valószínűleg megpróbálom.

    VálaszTörlés
  7. Vasapu:
    Nem emlékszem, hogy lett volna extra bajom. Az a hét amúgy is más volt, mint a többi, így ezzel nem tudom összefüggésbe hozni. Én biztatlak, próbáld ki. Az elmélet nem hülyeség, van benne logika!

    VálaszTörlés