2010. április 18., vasárnap

Az első Marat(h)onom

Tegnap este találkoztam Ironsünnel (úgy látszik, minden triatlonos jó fej)és egy kicsit beszélgettünk, majd hamar lefeküdtem és már 10-kor aludtam is. 1-kor felkeltem, mert a fogam nem hagyott aludni, de 2 demalgon után hamar visszaaludtam. 5:20-kor ébresztő, 6:00-kor gyülekező a házunk előtt.. Sony, Miki, Ervin, Péter és családja, na meg persze én. Indulás. Az idő szép a kedvünk jó. Hamar odaértünk a rajt helyszínére toi toi és egyebek. 8.30-kor elbúcsúztunk és minden jót kívántunk egymásnak majd mindenki ment a saját zónájába rajtolni. Nem voltunk sokan, rengetegen!!! A rajtnál állva volt egy kis „mit keresek én itt”, de hamar elmúlt, próbáltam koncentrálni., becsuktam a szemem és zenét hallgattam. Amikor Sony elbúcsúzott tőlem szegénynek belemehetett valami a szemébe, legalábbis én úgy láttam.

Rajt! Elkezdtem, eléggé hátulról indultam mégis úgy futottak el mellettem, hogy csak na. Felidéztem az oly sokaktól hallott „ne fusd el magad az elején”-t és nem érdekelt. Ránéztem az órámra, pulzus 180, mi van? 2 km után elkezdett visszaesni kb 155-160-ra, úgyhogy megnyugodtam. Közben a nagy előzök közül úgy értem utol jó párat,hogy nem gyorsultam, szóval így kell ezt. Az első ½ gélt a 10-es frissítő ellőttre terveztem, odaértem, bevettem, ittam. Alig bírtam magammal, de tudtam, jól csinálom, bíztam a tanácsokba. 17. km-nél láttam, hogy éppen a határon futok a 4 órához képest, tudtam, hogy itt az idő. 1 gél, és hajrá. A tervem az volt, hogy egy kis előnyt gyűjtök magamnak a táv közepén, jó lesz az majd a végén. A 27. km-nél végre megláttam Sonyt, tök jó volt, kb. mint 1 gél.Egyre több embert előztem, nagyon élveztem, jól éreztem magam, nem fájt semmim. Minden frissítőnél ettem vagy ittam valamit, egyet sem hagytam ki, viszont egynél sem álltam meg. Ahogy terveztem. 30 km után még minden ok. volt, de tudtam, hogy 32-nél kezdődik, kicsit tartottam tőle. Persze ez nem azt jelenti, hogy lassítottam volna, mentem, ahogy terveztem, csak a lejtőket vettem észre, az emelkedőket nem. 32-nél újabb gél, nem lassultam, nem gyengültem. 34-nél gondoltam először a végére, már csak egy tízes. Gyorsan fogytak a km-ek.38-nál az utolsó gél, az időm még midig rendben, mi jöhet még? Semmi. Futás, a 40-es táblát meglátva még több embert előztem a tömeg egyre közelebb volt, a gyerekek tartották a tenyerüket, egy csomó pacsit adtam, itt már tudtam, hogy meglesz. A célegyenesre ráfordulva elkezdtem rohanni és egy kollegával versenyt futottuk egymás mellett, aztán kezet nyújtott, megfogtam, de a célba már egyedül, felemelt kézzel és üvöltve futottam be. 3:55:33.

Minden egybevetve végig jól éreztem magam, kellemes élményként éltem meg minden percét és az a helyzet, hogy büszke is vagyok magamra.

A Marathonom tanulságai szerintem a következők, érdemes betartani a gyakorlott futók tanácsait,nem feltétlenül kell ott lenni a szurkolóknak a helyszínen ( én éreztem mindannyitok drukkolását), illetve, hogy igenis meg lehet csinálni 5 hónap futással, csak akarni kell.

táv (km) idő helyezés iram


0                   4146      5:35

5 0:27:59      4194      5:40 

10 0:56:40    4134      5:40

15 1:25:14   4098       5:40

21 1:59:00   3604       5:40

25 2:19:31   3498       5:34

30 2:47:23   3288       5:34

35 3:14:49   3070       5:34

40 3:43:42   2958       5:35

42,2 3:55:33 2882     5:34



10,75 km/h

19 megjegyzés:

  1. Szenzációsan okos futás volt.
    Mikor megkaptam az első időket láttam, hogy esznél vagy és nem rohanod el.
    Nem tudtam, hogy mi volt a fogad éjszakai utóélete, ezert egy kicsit agodtam is. Mikor láttam a 30-as időt, mar tudtam, hogy 4-en belül lesz. A görbed is azt mutatja, hogy jól tudtad fokozni az ütemet. Erőss maradtál e gélektől és nem fogytál el.
    Külön köszönet Sony-nak a sok forward-ért.
    Itt a család mai napja arról szolt, hogy vajon mennyi van meg neked. A mai futóadagot is a futásodhoz igazítottuk. Megérte. Gratulálunk Vasapu!!!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon-nagyon GRATULA!!
    Hatalmas dolgot csináltál már most és még messze van Nagyatád.
    Többször is gondoltunk rád Bogival, 12.56-kor a rajtra várva álltunk a sorban, mikor elhangzott:"remélem Norbi már végzett".
    És addigra végeztél.
    Így kell ezt csinálni.
    Szép volt.

    Csizka

    VálaszTörlés
  3. Gratulálok!!! Óriási eredmény 5 hónap alatt nulláról. Az adatokat nézve nagyon okosan mentél, így kell! Rászolgáltál a nevedre, tényleg vasból vagy! :) Csak így tovább!

    (Nekünk is jó ment Myke-kal, eredmények a blogján!)

    VálaszTörlés
  4. Öregbaka:
    Neked legalább ilyen precíz futást kívánok. Terv szerint ettem, ittam, haladtam és azt hiszem ez alényeg. Előre megtervezni, ott már nem gondolkodni csak végrehajtani és ilyen szurkolókat szerezni mint pl.Te.

    VálaszTörlés
  5. Csizka:
    A futás csak az egyik nagy dolog volt a mainapomban. A másik az az, hogy Te is futottál, becsülettel lenyomtad a 12 kilit. Büszke vagyok ám:-).
    Boginak is külön gratula, mi lett volna edzéssel?
    Szép volt!

    VálaszTörlés
  6. Gratulálok! Okosan, tudatosan versenyeztél, kihoztad, ami benned volt, és ami a leghihetetlenebb, és követendő példa, hogy mindezt 5 hónap felkészüléssel. A környezetemben hirdetlek, reklámozlak, hivatkozok rád, emlegetlek, példálózok veled, meg nemtom mit lehet még. :-) Ja, és megelőztél több, mint 1200 embert, ez nagyon állat! :-)

    VálaszTörlés
  7. Ivan Grasso:
    Köszönöm. Én csak mindent úgy csináltam ahogy mondtátok.
    Olvastam, de itt is gratulálok. 5 percesnél gyorsabban végigfutottad hmmm. Szép volt!
    Idén Nagyatád?

    VálaszTörlés
  8. Laci79:
    Köszönöm szépen, a reklámozást is.
    Viszont végig odavertem a sarkam:-).
    Nehéz volt "nem futni" az elején, azt hiszem ez volt a kulcs, illetve enni, inni.
    Kívánom, hogy minél hamarabb éld át mert jó!

    VálaszTörlés
  9. Grat, grat, grat!!!!
    erre nem tudok mást mondani...
    Gyönyörű teljesítmény!!!
    Szép munka volt!!

    VálaszTörlés
  10. Gratulálok! Minden elismerésem. Jó egészséget, és az eddigihez hasonló, eredményes felkészülést kívánok a továbbiakra, az újdonsült Marat(h)onistának! :)

    VálaszTörlés
  11. Tepó:
    Kösz, kösz, kösz...
    Tényleg nem csináltam mást, mint amit -többek között - Te is írtál. Igazad volt. A barátodnak is jól sikerült?

    VálaszTörlés
  12. Schwarczi:
    Köszönöm, remélem Te is új lendülettel vágsz bele a felkészülésbe. Sok sikert!

    VálaszTörlés
  13. Gratulálok! Nagy dolog egyből 4 órán belül futni, le a kalappal. Ez a siker adjon erőt az IM-ig hátralévő feladatokhoz. Szép volt!

    "Sonyt, tök jó volt, kb. mint 1 gél" ez nagyon vicces, de lehet, hogy csak az tudja értékelni bókként aki már kapott egy jó kiss koffeines gélt, amikor eléhezve futott! :D

    VálaszTörlés
  14. Myke:
    Köszönöm. Igen, ebből is próbálok erőt meríteni, hiszen nem ez volt a cél, ez csak annak egy állomása. Feladat teljesítve, most jöhetnek a kombi edzések. A következő 06-12.-én Orfű, 6órán belül.
    Sony bókként értékelte, tényleg nagyon jó volt látni:-).

    VálaszTörlés
  15. Gratulálok! Nagyon okosan futottál, jól beosztva az erőt, ráadásul ami nagyon keveseknek sikerül gyorsabb második felével. Büszke lehetsz magadra!

    VálaszTörlés
  16. Lenyűgöző, amilyen precízen megtervezted és végre is hajtottad életed első maratonját! Elképesztően egyenletesen tudtál futni. És mindezt 5 hónap alatt...le a kalappal.:)
    Ha ilyen jól tudsz menni majd a többi számban is az IM-en, akkor még akár 11 órán belüli idő is lehet belőle.

    Grat a segítőknek is!

    VálaszTörlés
  17. Szaszit:
    Köszi.
    A Te tanácsod az volt, hogy élvezzem a futást, megfogadtam.
    Remélem jövő hétvégén megtekerjük a gépeket:-)

    VálaszTörlés
  18. Gabsy:
    Köszi, én is csodálkoztam, hogy ilyen jól sikerült, de úgy látszik jól programoztam be magam:-).
    Ajánlom Neked is, tényleg életreszóló élmény.
    A 11 óra egy kicsit erősnek tűnik (egyelőre).
    Szebb lett a város?

    VálaszTörlés
  19. Ha odavered a sarkad, hát tedd, az eredmények, a hihetetlen fejlődés téged igazolnak! :-) Valamit tudsz, az biztos!
    Igen, szeretném átélni én is az élményt! Legkésőbb a novemberi Balaton maratonon át is fogom! Köszi a biztatást!

    VálaszTörlés