2011. február 9., szerda

Gyors - gyors

Előrebocsátom, egy kicsit is úszni tudó embernek lehet, hogy túl sok lesz a zöldség az alábbi sorok közt, de gondoltam, megosztom Veletek.

Egy hónap után kellett megtudnom, hogy én tulajdonképpen nem is a gyorsúszást tanulom. Legalábbis nem a hagyományos értelemben vett gyorsúszást. Vili tegnapi kommentje után, az amúgy is alvásszegény éjszakám alatt döbbentem rá a különbségre. Míg a gyorsnál a toló fázis utáni kiemelés pillanatában elkezdesz húzni a másik kezeddel, addig én csak előrenyúlás után, a vízfogáskor. Ez óriási különbség. Az egyik módszerrel gyakorlatilag folyamatosan húzod-tolod magad előre váltott kezekkel, a másiknál pedig hol az egyik, hol a másik oldaladon teszed meg ugyanezt. Talán olyan, mintha egy kajakot egykezes, vagy kétkezes evezővel hajtanál a vízen.
Én, a neten található videókból az úgynevezett „Total Immersion Freestyle” –t bemutatók alapján próbáltam meg úszni, ez pedig nem a hagyományos gyorsúszás. Az „igazinál” a két kezed valahol a fej alatt-felett kerüli el egymást miközben oldalt levegőt veszel.
Persze reggel első voltam az uszodában 5:30-kor, hogy kipróbálhassam, milyen is az az „igazi”. Hát nem sikerült rájönnöm. Az a pillanat, amikor a jobb kezem éppen lendül előre, közben a ballal már húzok, miközben levegőt veszek kifogott rajtam. Valahogy a biztonságérzetem tűnik el akkor, amikor a fejem van elöl és olyan érzésem van, mintha zsebre dugott kézzel kellene haladnom.

Fogalmam sincs melyik a jó vagy jobb módszer, talán holnap reggel már okosabb leszek (ha Vili nem unja még a fejszét úszni tanítani), de persze nem adom fel.

Ha már ott voltam úsztam persze, sőt mértem is.

33 m – 35 sec, 100 m – 2:07, 200 m-t nem mértem, viszont ma először úsztam ennyit folyamatosan.

8 megjegyzés:

  1. Ha ezt a 100 meter 2:07 alatt tempot tudod tartani az 1 ora 22 perc kornyeki idore jon ki az Ironman tavon.Az mar nem olyan rossz!
    Fog ez menni en ugy latom.

    VálaszTörlés
  2. Cyborg: Stimmel, nálam is annyi jött ki:-), de addig még sok víz lefolyik a torkomon.
    Először legyen meg a folyamatos 500 m pénteken!

    VálaszTörlés
  3. Először is gratula a folyamatos 200m-hez!
    Mennyi volt Nagyatádon az úszásidőd (akkor még mellben)?

    VálaszTörlés
  4. Lacii: Köszi:-)
    Tavaly 1:33-at úsztam, ezt szeretném lefaragni 1:20-ra.

    Így leírva tényleg hülyén néz ki, hogy 13 perc miatt csinálom, csináljuk Szaszit-talezt az egész úszóiskolát, hiszen ha nem úsznék 1 métert sem a tavalyi idő akkor is menne, de a -13 perc kell. Mellbe pedig szerintem nehezebb lenne elérni.

    VálaszTörlés
  5. Engem is mindig azért noszogat az edző, hogy gyorsban folyamatosan menjenek a karok, de úgy én sem érzem magam biztonságban. Plusz kell idő a mozdulatsor végiggondolására, plusz kell idő levegővételre :) Mata

    VálaszTörlés
  6. Még annyit, hogy minden tiszteletem a tied. -13 percért én biztosan nem csinálnám ezt végig. Mata

    VálaszTörlés
  7. Mata: Látom átérzed a problémám, pontosan a biztonságérzet tűnik el nekem is.

    Tavaly én sem csináltam, versenyekkel együtt úsztam 25km-t.
    Lehet, hogy jövőre másképpen látod:-), Cyborg jól mondja.

    VálaszTörlés